söndag 21 oktober 2012

LördagsSPA!

På lördag efter jobbet var jag snabbt och handlade lite, efter det började min alldeles egna SPAkväll. Tjejkväll med mig själv helt enkelt, det var härligt med egen tid.

♥ Bakade (och åt) nyttigt lördagsgodis
♥ Fixade naglarna
♥ Kollade Sex and the City
♥ Färgade håret
♥ Applicerade en rengörande anisktsmask


Godisrecepten är från bloggen Baka liten kaka under rubriken nyttiga recept, chokladbollar och Bananfudge. Namm namm helt utan dåliga fetter och socker!! Chokladbollarna bjöd Jessica på när hon slutade jobba på Hemtex och hon tipsade om bloggen. Jag tror att jag åt mest av dem på jobbet, de var såå goda så jag provade receptet hemma samma dag. Chokladbollarna innehåller dadlar, cachewnötter(enligt receptet hasselnötter) och kakao. Fudgen är gjord av 1 banan, kokosolja, kakao och kanel. Enkelt och framförallt gott! Bättre än att vräka i sig en chokladplatta.

Naglarna blev fixade, denna gång blev det silverglitter. Filade dem lite kortare denna gång, sist var de så långa och opraktiska. Jag börjar bli snabbare på att fixa dem, fixar flera naglar på en gång, den här gången tog det bara 3 timmar! :) Blev ju lite enklare modell också när jag bara har en färg. Less is more?




Sist färgade jag håret och hade en ansiktsmask. Hårfärgen var en billigare variant för typ 5€ från Halpa Halli, den var svår att applicera i en opraktisk förpackning. Lite klottigare än vanligt men resultatet blev minst lika bra som med en hemmafärg som kostar 10€. Får se om färgen håller eller om den går ur i "tvätten"!?


Ansiktsmask är inte alls min grej!! :) Detta är kanske andra gången i hela mitt liv jag testar, men jag inbillar mig att huden blev mjuk och ren! Det var en färdig köpismask för 2€ från citymarket.. Inga bilder på det momentet, så roligt skall vi inte ha det.

Inga kommentarer: