söndag 7 oktober 2012

Käsityömessut Seinäjoella

Med packad matsäck åkte vi till seinäjoki på mässa. Det var riktigt trevligt, lagom lite folk :) och lagom stort så man i lugn och ro orkade se allt utan att få sjuka fötter eller tycka att det var för mycket.


I år var det massor med pärlor och smyckestillverkningsgrejer!! Varannan som sålde nästan var smycken eller pärlor. Trevligt att titta på, men inte riktigt min grej.
En inredningsbutik från Alajärvi SisustusKokon hade riktigt fina grejer, köpte inget men det fanns mycket ögongodis.




www.sisustuskokon.fi

Tyvärr har man ju ganska sällan vägarna förbi Alajärvi men annars skulle jag nog titta in i deras butik nån gång!
Dessa söta halsband och knappar fångade mitt intresse, på deras hemsida fanns inte dehär med men jag hoppas de kommer med på webshoppen för jag tyckte de var jättefina!



www.mindeco.fi

Världens finaste barnkläder hittade jag också- synd att jag inte har någon att köpa dem åt, skulle jag ha barn skulle jag utan att tveka köpt något.
 
www.samettisydan.fi

Hem med oss kom 8st julkort, en löpare och ett kökstillbehör i trä- en sån som man plattar till biffar med.. vet inte vad de heter.. Jag kan sätta upp bilder på "fynden" sen.

Inga kommentarer: