fredag 5 oktober 2012

Formgivare som jag är...

Detta blir ett formgivningsveckoslut!

♥ På lördag skall jag på "Starta eget" kurs. Hela dagen 9-17 skall jag få lära mig om företagande, marknadsföring, försäljning, företagsekonomi, bokföring o.s.v.. Det skall bli riktigt intressant, har länge tänkt att jag vill lära mig mer om företagande men har aldrig haft passligt när temadagarna ordnats.

♥ På söndag skall vi på hantverkarmässa i Seinäjoki. Var dit ifjol också, det är riktigt trevligt med många skickliga handarbetare! Ett litet minus ifjol var alla "gör det själv" saker som vem som helst klarar av. Hantverk som vem som helst kan göra är enligt mej inte hantverk, olika kit där alla material finns färdigt + instruktioner hur man gör- ingen fantasi eller kreativitet behövs. Bara klippa och klistra och alla ser lika ut. Det tycker jag är fusk.

2008 Tillverkning av julmarknadsprodukter
2008
2009 Skolprojekt i samarbete med Gullkrona i Åbo
2009
2009
Under studierna blev det ju automatiskt att man jobbade mera med textilier i och med alla skolprojekt. Idag arbetar jag som försäljare och vice butikschef på Hemtex så tiden räcker inte alltid till. Mitt textilarbete idag består av egen inredning och gardinavkortning. En dag skall jag ha min egna ateljé och tillverka egna produkter.

Mitt arbetsrum idag

Kuddarna ovanpå hyllan är till salu...

Inga kommentarer: