lördag 5 januari 2013

Orkade inte se på det mera..

Todays mission: SKRUBBSTÄDNING!!

Nu rymdes man inte in i skrubben mera, varje gång man skulle hämta någonting därifrån var ett stort projekt. Jag orkade inte se på det mera, den organiserade sidan av mig klarade inte av det.

Jag skippade kalas i nykarleby för att få ha en ledig dag bara för mig själv! Jag var väldigt trött i kroppen efter veckan och sov länge... till kl.1 :) Utvilad och nöjd började jag med dagens stora projekt!!

BEFORE:




 Det var alltså total kaos med saker överallt och absolut ingen ordning!! Nu är det något helt annat- jag vet exakt var allt finns nu och man ser golyta!! :)

AFTER:



En hylla lämnade nästan tom efter städningen, Tommy fick en egen skafferihylla- eftersom han envisas att lägga torrfoder i skrubben när han tycker lådorna i köket är fulla. Ikea kassen och lådorna under bänkskivan är allt julsaker som vi snart får föra ner i källaren-då blir det ännu mer utrymme! Den gråa hyllan släpade jag upp från källaren och satte på bänken för att bättre utnyttja utrymmet i skrubben- man tager vad man haver.. det blev ju inte sämre i alla fall! Jag är väldigt nöjd med resultatet och känner mig väldigt lättad när det blivit gjort.

Inga kommentarer: