måndag 21 januari 2013

Ny vecka börjar med Måndag!

Förr tyckte jag inte om måndagar, men nu för tiden gör jag oftast det! Detta har varit en bra måndag. Lite stressigt på jobbet men 6 timmar gick snabbt och sen visste jag att snart skulle jag iväg på BodyStep- en av veckans höjdpunkter.


Jag var hem via och åt ett rejält mellanmål med rågbrödssmörgåsar och en jordgubb-banan smoothie. Eftersom Tommys bil krånglar körde jag och hämta honom från jobbet och han släppte i sin tur av mig vid gymmet. Han körde hem en sväng och fick hämta mig ett par timmar senare :) Trevligt dethär att samåka.

Vi for och handla lite efter jag gymmat klart.. kvarken var slut + att jag köpte lite godis: Russin och torkade aprikoser!  En hel del annan mat fick vi nog också med oss hem.. Men höjdpunkten med matshoppingen: Jag hittade laktosfria proteinpatukkan!!


Det var ju nästan för bra för att vara sant! Köpte 2 stycken för att testa, har aldrig ätit såna här i hela mitt liv och de ser ju så goda ut :) Köpte en med kanelbulle smak-den var inte så värst god, smakade bulladeg. Den andra var god, choklad-jordgubb-hallon-kakaosmak. Nåmen hur som helst tänkte jag att de kan vara bra om man har bråttom som mellanmål före eller efter gymmet. Inget socker innehåller de heller utan de är sötade med sötningsmedel så de strider inte mot mitt nyårlöfte heller.


Till kvällsmat åt jag en räksallad, packade också ner en till sallad i en burk att ta med till jobbet imorgon.


Glad motionär i väntan på nya favoriten BodyStep!


2 kommentarer:

Jenni sa...

Jag tycker att Måndag är den bästa dag i veckan! :D Kanske det är därföt att man kan gå till Bodystep, den är så bra början till vecka :)

PS. Smoothie ser ut jättebra!

Unknown sa...

Bodystep på måndag är riktigt bra start på veckan! Tyvärr jobbar jag kväll ibland så då slipper jag int på den.. Dethär programmet är så bra! Riktigt bra musik också! smoothien är jätte enkel att laga, mixa bara kvark, banan, frusna jordgubbar och saftsoppa- that's it! jätte gott och enkelt :)