lördag 12 januari 2013

Kroppsanalys och dubbelträning

Idag var jag på öppet hus på lady line x2 :)
Först stenhaga på 20 min crossfit och 30 min LSB. Fick nog upp pulsen rejält på crossfit, fastän det var bara 20 min räckte det bra till för mej :) Nu har jag verkligen förståelse för de som går på 60 min crossfit pass!! huhhu! Nåmen i alla fall var det första gången jag var på crossfit och det är nog kanske inte riktigt min grej.. lite väl "äijätreeni". Men helt nice säkert ibland men jag tror nog jag håller mig till BodyPump och BodyStep i alla fall mestadels.

I stenhaga passade jag också på att göra en kroppsanalys där jag stod på en vågliknande grej och höll i en pinne.. :) Har alltid funderat över hur resultaten skulle se ut så nu passade jag på. Synd bara att jag inte gjorde det innan jag började träna på gym skulle ha varit intressant att se och jämföra. Nå, men i alla fall har jag normal BMI men det visste jag ju nog. Har alltid haft ett BMI som varit normalt. Har varit i övre kanten av normal alltid emellanåt men inte överviktig. Fettet kring de inre organen gav ett värde på 6 varav 1-9 var helt normal- så jag är normal. Sen till de lite mer intressanta resultaten. Min fettprocent är 23,9%. Där blev jag kanske lite besviken för jag trodde det skulle vara lägre men i alla fall var mellan 21-33% normalt så jag är ju nog i den undre kanten ändå.. Sen det mest överraskande positiva resultatet, min muskelprocent är 36,3% vilket är väldigt högt!! normalt är 24,3-30,3% högt värde är 30,4-35,3% och över 35,4% räknas som väldigt hög procent- med andra ord är jag väldigt muskulös under fettet!! :) hehhe.. man får ju nog ta det med en nypa salt och alla maskiner visar ju olika men det var lite roligt i alla fall!
Ännu ett resultat gav analysen mej, om jag inte gör något på ett dygn så förbrukar min kropp 1578 kcal ändå. Det kan ju vara trevligt att veta :)


Efter att jag tränat i stenhaga drack jag en jordgubb-banan smoothie i bilen och körde iväg till centrum för att träna vidare. Det intressanta namnet Lesmills action mix visade sig vara ett helt vanligt lesmills pass men det är olika varje vecka. Denna vecka var det BodyStep. Jag hade hoppats att det skulle ha varit en mix av alla men så roligt fick vi inte ha det. Det var ett bra pass och en bra instruktör.


Jag hann in en sväng via Ekosoppi och köpte sånt som är dyrt men jag länge velat prova. Raakasuklaa valmistuspaketti- så nu har jag min hälsosamma choklad på kylning :) Nötkrämen har jag ju haft många gånger förr, den är jättegod till kvarken. Sen några dyra patukkan, en råchoklad med jordgubbssmak och en nöt-kakao patukka. Bara för att jag inte äter socker betyder det ju inte att jag inte kan äta "godis" bara de är utan socker!! Bra med dehär är också att de är laktosfria. Jag skall nog prova på flera olika sorter av råchokladen, den var god men 3,20€ för 38g är kanske inte något man unnar sig varje dag. 



Inga kommentarer: