torsdag 3 januari 2013

Mitt år 2012

Det hör tydligen till att när man har en blogg så ska man gå igenom året som gått och reflektera över vad man gjort och om det varit ett bra år eller inte. Jag kan ju inte vara sämre än alla andra så här kommer en liten story.

Året 2012 har varit väldigt kort och jag har inte hunnit med speciellt mycket detta år :) Året har egentligen gått ut på att jobba, träna och äta.

Största projektet detta år har varit dräneringen runt huset och arbetet det medförde efteråt. Dit for vår sommar! Hela semestern och alla helger.

Gården grävdes upp..

Jag plockade nån sten i somras..

Detta år har jag ändrat på mina matvanor, jo det skriver alla i sina bloggar!! :) det är kanske därför man börjar blogga för att visa hur duktig man är och ladda upp bilder på sina hälsosamma middagar. Men för mig är det sant! Jag har aldrig känt mig så hälsosam som 2012. Jag har aldrig tidigare ens godisstrejkat och alltid ätit exakt det jag varit snål på, jag har alltid tränat mer eller mindre så jag har tänkt att då får man äta vad man vill.  Jag har aldrig varit smal eller speciellt nöjd med min kropp heller..



I början på året fick jag 25 års kris! :) Jag kände att jag började bli gammal, i min perfekta framtid skulle jag vara gift och ha barn före 25. Så gick det ju inte och knappst innan jag är 26 eller 27 heller.. Jag började se rynkor och påsar under ögonen när jag såg mig i spegeln. Ville vara ung och snygg! Jag fixade ögonfransförlängning och gelnaglar- som om det skulle gjöra mig snyggare! I början på februari fastnade jag för Jutta ja superdietit på tv och tyckte jag skulle göra något åt mitt liv. Några månader åt jag strikt och jag gick ner ca 5kg. Det har jag nästan hållit hela året- ett kilo har jag väl gått upp tillbaka men jag väger ändå samma nu som jag gjorde när jag var 18 år.



Träna har jag också gjort mycket detta år jämfört med tidigare. Jag slutade spela innebandy eftersom jag inte hittade något lag att trivas med i Vasa. Gymträing har blivit min stora passion under året 2012. Det började med en "tjock" Jenna som for på sitt första Zumba pass på öppet hus på LadyLine, sen var jag fast.

Jag har varit väldigt glad detta år, allt rullar på som det ska-jag har rutin på mitt liv. Jag trivs med mej själv, mitt jobb, vårt hus och med Tommy.



Såklart hör det ju till att man skriver upp sina nyårslöften också, och såna har jag varje år! :) Jag ska alltid träna mera och äta bättre. Nää, detta år ska jag träna så mycket jag känner att jag vill och mår bra av.

Mitt nyårslöfte för 2013 är:
Detta år skall jag äta godis och socker bara när folk bjuder eller vi har kalas/fest och bjuder andra. Plus max en "herkkupäivä" i månaden utöver det. Jag är sockerberoende och det är allt eller inget som gäller! Därför behöver jag klara regler för när jag får äta socker. På kalas känns det bara knäppt att tacka nej till gräddtårtan och man måste förklara varför om man inte äter av det goda. Man lever ju bara en gång så jag vill ju inte helt och hållet utesluta det goda i livet så därför satte jag till en dag i månaden som jag får äta vad jag vill.. Det kan ju hända att det blir glest med kalasen någon tid på året.. ;)


2 kommentarer:

Jenny Lindahl sa...

Hej! Nytt år, så nu hör jag av mig igen angående jobb på hemtex? Hör av dig till mig om ni behöver någon extra person i personalen nu? :)

Unknown sa...

Nu just har vi inget behov.. vi tog två nya då före jul när vi hade lite folk och de fortsätter nu ännu, men jag hör av mej om det dyker upp nåt. Vet ju att du är intresserad- det lönar sig också att lämna in en öppen ansökan på hemsidan via det söker vi alltid först när vi behöver någon.