torsdag 24 januari 2013

Jag vill väga 65kg!

Idag har jag börjat äta striktare. Jag har märkt att jag äter ganska stora portioner + att jag går och snaskar russin, frukt och bröd lite hela tiden! Nu har jag bestämt mig att jag skall ner till den vikt jag alltid velat vara. Jag har inget problem att hållas på samma vikt. Jag har vägt ungefär samma, + - 5 kg  i 10 år nu. Jag skall uppnå detta genom att äta regelbundet, ungefär 3 timmar mellan varje mål mat, max 4 timmar. Mellan måltiderna blir det inget snaskande! Ungefär såhär kommer jag att äta:


Jag är nöjdare med mej själv nu än vad jag varit på flera år men nu tänker jag en gång för alla gå ner 1,5-2 kg och vara 65kg som jag alltid har velat! Ofta har jag ganska svårt att behärska mej och jag kan inte säga nej om jag inte sätter upp strikta regler åt mej. Jag har märkt att mindre portioner ofta får mej att må mycket bättre och jag har mer energi. Dethär kräver bara ganska mycket planerande när det gäller måltiderna men det är det värt!

Mellanmål: kvark med melon, lite grynost, vatten.
Jag är lite knäpp när det gäller vad jag väger.. stirrar mig nog lite blind på vad vågen visar och väger mig flera gånger i veckan. Vet att vikten inte är allt och att jag borde vara nöjd när spegelbilden ler tillbaka men den magiska siffran är 65 och det skall min våg visa :)

Jag kommer fortfarande att hålla mitt nyårslöfte: Om någon bjuder på något gott får jag alltid äta det! Om vi har gäster kan vi äta hur mycket gott vi vill tillsammans. Om jag vill kan jag ha en "herkkupäivä" per månad.

Dagens middag: korv, potatismos och grönsaker.

 JÄMFÖR:

Tommys portion, troligen något jag skulle ha ätit: Franskisar, korv, ketchup och majonnäs.


Jag tränar ganska mycket, men jag tränar alltid för att jag tycker att det är roligt och för att jag mår bra av det. Har jag inte lust att träna eller är trött så gör jag det inte heller. Oftast har jag lust och ser alltid framemot dagens höjdpunkt-gymmet! Vad skulle jag annars göra?

Inga kommentarer: