söndag 3 mars 2013

Veckans träning v. 9

Måndag: Zumba 55
        Länk 55min, 8,4km
Tisdag: -
Onsdag: Uppvärmning: länk 15min, 2km
        LSB 30
        Stretchning 15
Torsdag: BodyPump60
Fredag: -
Lördag: -
Söndag: Zumba 60
        BodyPump45


När jag började med gruppträning var det zumba jag fastnade för först. Jag tycker om att dansa och shakea rumpa :) Idag på zumban kändes det ändå lite trist.. Fastän favoritinstruktören drog passet kände jag mig inte riktigt motiverad. Jag märker att de timmar som tidigare varit mina favoritpass inte längre är det. Jag har verkligen fastnat för BodyPump. Det är roligt när jag märker att jag går framåt och kan öka vikterna. Jag har också börjat fundera på att jag skulle planera eget gymprogram för salen att köra några gånger i veckan. Mitt träningsintresse börjar mer och mer luta mot att lyfta skrot jämfört med dans.

För tillfället är mina ledda favoritpass BodyPump och BodyStep, dessa försöker jag få in i schemat varje vecka. Utöver det har jag också börjat njuta mer och mer av att länka, både ute och på löpbandet på gymmet. hmm.. Kanske jag borde skippa andra pass som inte längre känns lika roliga och satsa mer på löpning och fixa ett eget gymprogram? För tillfället har jag ingen struktur för träningen om jag tränar själv i salen- vilket gör att det inte blir effektivt, borde planera och kanske dela upp muskelgrupperna i två pass/vecka.

Inga kommentarer: