söndag 10 februari 2013

Veckans träning v. 6

Måndag: -
Tisdag: RPV 30
        Body 30
Onsdag: Promenad 60min
        BodyPump 30
        Löpning 15 min, 2,7km
Torsdag: Promenad 20 min, 2km
         Uppvärmning: Löpning 10min, 1,3km
         Crossfit 30
Fredag:  BodyStep 60
Lördag: -
Söndag: Lugn spinning 45
        BodyPump 45


Spinning är verkligen tråkigt, hade ingen som helst lust att trampa.. pulsen var låg hela passet, runt 110-120. Jag ångrade lite att jag inte satt i massagestolarna och tog en trip till södern och solariet istället. Spinningen blev dock bra uppvärmning för Pumpen och då hade jag lite högre puls än normalt på pump, så någon nytta hade väl trampandet i alla fall.

Idag till lunch åt vi som jag skrev tidigare riktigt gott!


Här ska ni få recept på min nya favoriträtt, Lime och ingefärabiff med rotmos:

Nötinnerfilé ca 200g
Marinad:
4 msk olivolja
2 vitlöksklyftor
1 tsk riven ingefära
Saft av en lime (Vi hade limekoncentrat)
1/2 tsk chiliflingor
2 msk finhackad persilja
svartpeppar

Stek biffarna för att ge dem en fin färg, sätt dem en stund i ugnen i en ugnsform för att hålla värmen så länge resten fixas. Biffarna behöver inte vara genomstekta för de blir klara i ugnen.

Skiva 1 lök och 2 paprikor i olika färger. Stek löken och paprikan i samma stekpanna som biffarna så får de god smak av marinaden.

Till biffarna fixade vi en JÄTTEgod rotmos:

Koka morötter, kålrot, potatis, blomkål, och batat mjuka. Vispa till en fluffig mos med elvisp.

Maten ser kanske inte så god ut här på bilden men det var verkligen godaste jag ätit på länge, njöt av varje tugga, ville nästan svälja tungan!




Inga kommentarer: