torsdag 21 februari 2013

Favoriter i inredningen

Dessa favoriter finns i vårt hem. Vi har egentligen inte alls gjort några stora investeringar när vi inrett vårt hem, det mesta är sånt som vi haft från tidigare. Dessa "gamla" möbler och föremål har därefter anpassats till det stora hus som vi nu bor i. Gardiner, prydnadskuddar och borddukar och löpare är sånt jag köper och byter ut ofta. Köpa sånt nytt måste man ju åtminstone vid varenda Hemtex-rea!


Köksklockan. Jag tycker om bling-bling och sånt som ser lyxigt ut. Klockan är dock inte så lyxig för den är från minimani, men jag tycker den är fin!


Min inredningsstil är överlag inte så lantlig. Denna träsoffa som vi har i fårstun är nog det mest lantliga vi har. Jag tycker om att blanda nytt och gammalt, lantligt och modernt minimalistiskt på ett balanserat vis. Soffan fick vi när vi köpte huset! Verkligen en skatt som jag uppskattar.


Rostavlorna har jag målat i skolan. De hänger ovanför sängen i sovrummet. Skulle jag ha tid skulle jag nog måla fler tavlor men det känns som alltför stora projekt som aldrig har blivit av. Jag har knappast tålamod heller..


Kristallkronan, vi har bara en men jag älskar verkligen kristallkronor. Alla mina rum kunde vara upplysta av kristallkreationer om jag skulle ha råd. Denna krona är köpt via Mammas man som är antikhandlare och den var en födelsedagspresent åt Tommy.


Mera ljus! Ljus fungerar utmärkt som inredningsdetalj. När jag byter färg på gardinerna byter jag även färg på ljusen ifall de inte matchar.


Ljus, ljusstakar och ljuskoppar tycker jag om, i olika färger och former.



Glastegelväggen i badrummet är ju ett måste att nämna. Väggen är verkligen en favorit. Vi har väldigt stort badrum. När vi flytta in fanns där inget annat  än wc-stol och handfat. Nu börjar det vara hemtrevligt i badrummet också, det ser inrett ut, inte bara ett stort tomt rum med kakelväggar.


Färgen i badrummet för tillfället är turkost. Fin färg, piggar upp och passar bra i badrum.

Sist men inte minst:
En bra kompis och nästan som en inredningsgrej hos oss med egen parkeringsplats i spisrummet. Vår robotdammsugare!! :) :)


Inga kommentarer: