söndag 17 februari 2013

Nytt fräscht vårtänk!

När våren närmar sig vill jag ha in ljusa färger i inredningen. Inte nödvändigtvis så mycket mönster men ljusa färger och tunna gardiner för att få in så mycket naturligt ljus som möjligt.


I sovrummet tycker jag om lugna färger. Tidigare har jag inrett mycket i blått men nu gått mer mot grått och vitt.


I spisrummet är egentligen de möblerna som vi inte har nån annanstans :) Lite hopplock av gammalt. Här på soffan är det skönt att sova en powernap när man eldat i spisen. Tidigare har jag inrett spisrummet i mycket rosa och lite romantik, nu är det striktare linjer med vitt och svart, samt turkos som accentfärg.


Har också bytt gardiner i vardagsrummet, nu blev det ljust och fint med mycket vitt och lite rosa.



Nu fick också marimekko tavlan inta väggen igen, den är väldigt vår och somrig med de rosa blommorna så andra årstider hänger där en guldspegel. Nu känns våren ändå ganska nära, jag tror att våren kommer snabbare om man tjuvstartar lite med inredningen! :)


Inom en snar framtid kommer ett till inredningsinlägg om våra/mina favoritprylar och möbler. Lite mer detaljbilder då.

Inga kommentarer: