lördag 16 februari 2013

Tillbaka till mitt (hälsosamma) liv!

Jag är sjuk väldigt sällan, knappt en gång i året. När jag är sjuk är det väldigt usligt! Nu har jag haft feber i två dagar och idag har varit min första feberfria dag.


När man är sjuk får man äta vad man vill!- ny regel jag hitta på igår :) Igår åt jag glass och choklad, såg på Grey's anatomy och tyckte synd om mig själv. Idag har varit en mycket bättre dag. Jag är fortfarande krasslig, snuvig, hosta och sjuk hals men feberfri :)

Morgonmål: Kvark med banan, mangosmoothie och frusna tranbär

Idag har jag ätit gott och "rätt"! Kan ärligt säga att chokladen var inte ens god igår, den var sååå sööt, altför mycket socker! Glassen var god, det kommer jag nog att unna mig nu som då i fortsättningen också.

Surprise! Åt en sallad ikväll. Sallad med tacokryddat kycklingmaletkött och en tomatomelett. Funderar på att steka bananplättar till kvällsbit ännu ikväll.

Mellanmål: Kvark med jordgubbsbitar och krossade nötter
Jag har äntligen fått min energi tillbaka och jag är verkligen tacksam att jag är på bättringsvägen. Vi borde verkligen uppskatta varje dag vi får vara friska. Idag har jag orkat byta lite gardiner och fixa lite här hemma, med många pauser mellan. Hela dagen har det tagit att fixa lite, normalt skulle det ta några timmar. Bråttom har jag inte, sakta men säkert blir jag helt frisk igen.

Imorgon ska jag uppdatera ett inredningsinlägg, passligt ansträngande planer inför söndagen. Imorgon alltså bilder på det jag har fixat här hemma idag :)

Inga kommentarer: