söndag 7 april 2013

There is no I in the word TEAM!

Hur roligt som helst att ha sin bästa kompis flåsande bredvid sig på länken. Igår bokstavligen släpade jag med Tommy på länk. Efter att han hade lagt fram alla sina motargument varför han inte vill/kan komma med kom han mot alla odds ändå med! Jag blev så glad! Efter länken tränade vi ännu lite med vikter i köket :) På kvällen frågade jag om han hänger med imorgon också, så får man en bra start på söndagen och jodå han kom med.


Jag hatade ju att länka förr så jag vet precis hur jobbigt och tungt det är om man inte är så bra i form. Tungt att andas och det tog sjukt i nån del av kroppen hela tiden. Det blir ju lättare, det är bara att komma igång som är det svåra. Nu ska vi se då.. en gång i veckan minst kom vi överens om att han skulle hänga med och jag hoppas verkligen att jag får länkkompis flera gånger!


Efter länken blev belöningen lingongott. Inspirerad av Sofias inlägg måste jag också testa då det såg så gott ut! Improviserade receptet lite utgående från vad vi hade hemma:

2 dl grädde
200g kvark
3 msk turkisk yoghurt
1/4 - 1/2dl socker + lite vaniljsocker
3dl lingon
1 1/2dl havrekli

Vispa grädden med sockret, blanda med kvarken och yoghurten. Krossa lingonen och blanda med dem. Blanda med havrekli. Låt stå i kylskåp en stund.

Detta är nu min nya favoritefterrätt!! Det var så gott, kanske var det sockret eftersom jag försöker att inte äta så mycket socker.. men namm namm va gott det var!

Inga kommentarer: