söndag 28 april 2013

Gången upp till hemmet.

I Torsdags var jag ledig från jobbet. Steg upp klockan 7.30 när Tommy for iväg till jobbet, klockan 9.00 var jag i stan och köpte 3 säckar vit prydnadssten. Jag hade bestämt mig att gången upp till dörren skulle snyggas till. När jag har bestämt mig för något vill jag oftast att det skall ske direkt! Klockan 10.00 började jag lägga pusslet. Det var en hel del jobb kan jag verkligen säga att flytta runt alla stenarna för att få dem att passa.


Jag är verkligen lite dålig att ta före bilder.. Jag satte bara igång och efteråt kom jag på att jag borde ha tagit en bild innan jag började från samma vinkel, men nåja, denna gamla bild får duga som före bild. Här har vi inte ens grus på gården ännu, men det hade vi nog då jag började i torsdags, en helt vanlig grusgång utgick jag från.


Efter 7 timmars hårt arbete blev det klart! Jobbigt men roligt när man ser resultat direkt.


Denna vecka har det också blivit räfsat en hel del + lite annat fix på gården, det gäller att börja i tid så hinner man kanske njuta lite av sommaren och inte bara jobba :)

Inga kommentarer: