söndag 12 augusti 2012

Loppisfynd

Söndagar är bra loppisdagar! Egentligen borde jag själv ha farit till Vasa torg och sålt bort egna grejer, har tänkt göra det varje söndag nu hela sommaren, men det är alltid dåligt väder eller så har vi haft något annat.. Tills idag hade de lovat regn, så jag vågade inte chansa, det skulle vara så snopet att ha packat upp allt på torget och sen skulle man regna bort. Det var ändå bara mulet idag och bara några droppar regn. Jag passade ändå på att fara in till stan och fynda lite själv på torget. Ibland hittar man verkligen ingenting på loppis och köper något halvonödigt bara för att känna sig nöjd. Idag var det inte så! Jag hittade riktigt bra fynd! Precis sånt jag behövat och velat ha!

Kavaj och klänning =Loppisfynd
Jag är ingen kavajmänniska men den här kändes rätt. Tycker det är så snyggt på andra men har aldrig trivts i kavaj själv. Lite kortare modell med "läder" detaljer. Den kostade 4 euro.
Klänningen är Vila och kostade 3 euro. Jag tyckte om mönstret, snyggt, enkelt och lite annorlunda.


Sen köpte jag också två par örhängen för 1 euro. Jag köpte dem för det här paret tyckte jag var snyggt, de andra säljer jag vidare för de var inte såå snygga.. Har länge velat ha snygga knoppar- lite större storlek så de syns att man har örhängen i alla fall!
Är väldigt nöjd med dagens fynd! kommer att ha användning för allt. Jag köpte också lite annat "skräp".. Men det var inte så bra fynd att de var värda att fota!:) En kjol för 1€, men den satt inte så bra på, ett gammalt kakfat 0,50€, men det skall målas och fixas. Sätter upp före och efter bild senare när det är klart. Sen köpte jag också "lite" rosa tyg (9 meter) för pysselsyfte, 2 euro!
En riktigt bra dag helt enkelt.

Inga kommentarer: