fredag 10 augusti 2012

Jenna+länk=sant!!

Mittiallt ladda jag ipoden tog på mig träningskläder och bestämde mig för att ge länkande en chans. Alla som känner mig vet att jag verkligen hatar att fara på länk. Det är ju verkligen jätte tråkigt, mycket enklare på gymmet när de säger vad man skall göra- då behöver man inte tänka så mycket. Alltid tidigare när jag varit på länk, har ju inte heller hänt så många gånger tidigare men i alla fall, har jag efter ca 1 km börjat känna mig väldigt trött, eller så har det helt enkelt tagit väldigt sjukt i foten eller benet. Efter en stund har jag oftast övertalat mig själv att jag nog borde börja gå istället.. Men så gick det inte den här gången!!!

Jo i och för sig fick jag väldigt sjukt i sidan av magen efter ca 200 meter, (kan ju bero på glassen jag åt nån timme innan!)men jag tänkte att jag inte ska ge upp och intalade mig att det nog snart går över.. Med bra musik joggade jag vidare. Mittiallt hade jag joggat så långt som jag tänkte att jag skulle om jag vore riktigt duktig, men det löpte på så bra så jag tänkte att jag tar en liten sväng till, sen blev det en liten sväng till och när jag började närma mig vårt hus tog jag en liten omväg till! Måste erkänna att det var nästan roligt, kanske jag kommer att göra det flera gånger, fast jag hatar att jogga!!
7 km blev det, hittade en trevlig sida mapmyrun.com som räknade ut det åt mig!!:) 50 minuter jogga jag, helt otroligt! Jag är mycket stolt över mig själv! Det är längsta jag har länkat i hela mitt liv.. medelpulsen var på 150 ungefär så riktigt bra träning.
Nu ska jag bara duscha, imorgon blir det Spin 30 och Korsetti 30 på gymmet på morgonen.. 10.30! :)

Nu ska ni ännu få bildbevis:



 Otroligt att man måste ha pannband för att inte frysa om öronen i AUGUSTI i Finland!! Ska det inte vara sommar då ännu?

Inga kommentarer: