fredag 10 augusti 2012

En vecka minisemester

Nu har jag min sista semestervecka. Planerna ser ut så här:
- måla på huset, takkant klart från ifjol och bruna bräderna på framsidan gråa.
- Träna
- Måla på huset
- Sola om det är varmt
- Fixa lite i trädgården
- Plocka bär
- Koka saft
- Juthbackamarknad

Vår sommarextra Iida på jobbet skall bara jobba nästa vecka och sen far hon och studerar till Helsingfors. Så idag blev det kramkalas när jag slutade jobbet för vi ses inte på länge :( Hon har varit riktigt duktig, kommer verkligen att sakna henne..
Hon är så snäll!! Det bästa av allt var en skål med godis och en liten lapp bredvid när jag kom till jobbet.. "Karkkia teille! Jenna jää lomalle, viimeinen työpäivä Jennan kanssa /Iida" Det blev snaskat endel godis på pausen idag i jobbet + lite alltid emellan om man råka gå förbi skålen! :)

Försöker hitta motivation att göra något aktivt ännu idag men motivationen verkar inte hittas... vet inte riktigt vad jag skall hitta på-man kan ju inte vara lat och sitta inne hela fredagskvällen heller!!

Inga kommentarer: