söndag 11 augusti 2013

Korsholms 1/4 maraton 2013

Nöjd att jag deltog men alla var nog väldigt duktiga som var med, på halvmaraton var sämsta tiden 2h 5min, vilket jag anser är en mycket bra tid.. På 10,5 km kom jag på 9:e plats av 12st i allmän damgrupp. Här finns alla 1/4 maraton resultaten.


Jag tog det ganska lugnt i början eftersom jag aldrig sprungit såhär långt förr tänkte jag att jag måste ta det i egen takt så att jag orkar hela vägen.


Med musik i öronen lunka jag mig framåt, det var lite tråkiga och långa kilometrar, från jungsund ut mot replot. Lång rak asfalt cykelväg. En trevlig grusväg i skogen eller genom något bostadsområde skulle ju vara mycket trevligare.


De sista kilometrarna kändes väldigt långa, när det var 3 kilometrar kvar hade jag mycket ork kvar i benen och ökade lite på farten. Huhhu va det var långt kvar då ännu, annars är ju 3 km kort men nu var det vääldigt låångt!! Men jag kom i mål och är nöjd med tiden 1:07:16:00.

Inga kommentarer: