lördag 10 augusti 2013

I'm back! Veckans träning v. 31 och 32

Nu känner jag verkligen att jag är mig själv igen, jag är full med energi och tillbaka till mitt positiva jag! Jag har kommit igång med träningen igen och tränat målmedvetet två veckor inför mitt livs hittills längsta lopp, korholms 1/4 maraton, 10,5km :) För mig var detta långt och en utmaning. Halvmaraton nästa! :)

Träning v. 31
Måndag: Länk 5km, 35min
Tisdag:-
Onsdag:-
Torsdag: Länk 8,3km, 55min
         BodyPump 45
Fredag: -
Lördag: Länk 6,4km, 45min
Söndag: BodyPump 45

Detta var veckan då jag försökte träna upp konditionen igen, veckan innan trodde jag att jag skulle dö när jag var på en 4km länk.. bättre gick det denna vecka. Klart att man inte tappar grundkonditionen helt på några månader med lugn träning eller ingen träning alls, men det är tungt att komma tillbaka!



Träning v. 32
Måndag: BodyStep 60
Tisdag: Länk 9,6km, 1h 4min
Onsdag: Promenad 45min
Torsdag: -
Fredag: Korsholms 1/4 maraton, 10,5km, 1h 7min.
Lördag:-
Söndag: Uppvärmning, löpband 10min
        BodyPump 45

Hårdare träning i början på veckan för att sen ladda krafter med lugnare två dagar innan loppet.



Jag njuter verkligen av träning, det är mitt sätt att koppla av efter en tung arbetsdag. När jag tränar aktivt mår jag bra. När jag tränar mera vill jag också äta hälsosammare och är mindre sällan snål på onyttigt. Jag uppskattar verkligen orken jag har nu igen och det faktum att min kropp kan träna hur mycket som helst och att jag inte behöver "lyssna på min kropp". Det är jag bevisligen inte så bra på.

Sallad av bara egna grönsaker, lyxigt!

Jag tänker verkligen njuta nu så länge detta varar men en del av mig hoppas ju ändå att jag så fort som möjligt är tillbaka i samma livsituation som jag var för en månad sen. Lycklig, kär, extremt trött, snurrig och med lite större mage än vanligt.


Inga kommentarer: