söndag 2 september 2012

Veckans träning v. 35

Måndag: Aerobox 45
        Länk 5km, 30min
Tisdag: Spin 45
Onsdag: -
Torsdag: Länk 5km, 30min
         LSB 30
Fredag: -
Lördag: Total 30
        Strong Body 30
        LSB 30
        Zumba 3x50min, 2,5 h!!
Söndag:-

Lördagen var en aktiv dag. Men ärligt så var jag helt slut efter gymträningen så skulle inte Zumban varit bestämd på förhand skulle jag kanske inte ha orkat. Jag var väldigt trött innan jag var på väg på midnight zumba, men när man var där och musiken börjar kan man ju inget annat än dansa! En härlig känsla! Skulle nog gärna ha varit kvar sista passet också men det började kl.23 så det skulle ha blivit så sent när vi skulle köra tillbaka till vasa.

Öppet hus på LadyLine i stenhaga var bra! Synd att Aeroboxen blev inställd, tror att Jossu var sjuk.. Vi for på Strong Body istället å huuhuh va jobbigt det var!! Det är en nyhet som börjar nu på höstens nya schema. Djupa musklerna fick jobba rejält, samma serie flera gånger om och om igen. Uppvärmningen var lite pilatesinspirerad (inte alls min grej..) Efter det var det egentligen olika sorters plankan med lite pyramid emellan, lyfta ena armen, dra upp knät, stå med raka armar, ner på armbågarna.. o.s.v.. Skulle nog hellre tränat aerobox, men vad kan man, nu känns i alla fall magen platt!

Jag har konstaterat nu att 4 dagar i veckan är ganska normalt för mig att träna, behöver tydligen runt 3 vilodagar/vecka. I alla fall har det sett ut så nu ett tag. Måste ju hinna med något annat på fritiden också, som städa, se på tv och laga mat och sånt! :)


Inga kommentarer: