söndag 9 september 2012

Åbo shopping

Åbo, min före detta studiestad är alltid lika rolig att besöka! Trevligt att shoppa där när man vet var allt finns och hittar överallt. Då missar man inget viktigt.

Det hela började med att Tommy har födelsedag nu imorgon måndag, och vad skall man ge åt någon som har allt han behöver och önskar sig en motorsåg!?:) En helg med mig och en övernattning på hotell blev det. Han klagar ändå hela tiden på att han inte har något att sätta på sig, och när jag säger att han måste ju köpa det då så får jag som svar: "Kan du int kom mee?"


Tommy fick söka lappar runt vårt hus för att veta vart vi skulle.. var ju så tråkigt att bara säga det rakt ut när han visste att jag hade planerat något.

Vi sprider ju ut våra saker direkt!

Vi bodde på Omena hotelli, väldigt opersonligt men praktiskt mitt i stan, enkelt system och billigt. Det är ändå helt snyggt hotell och trevligt rymligt rum.


Min favoritbutik är helt klart stadium!! Det var i princip där jag shoppade. Jag ska fota inköpen imorgon och visa er mina fynd!

Kaffepaus

Inga kommentarer: