torsdag 12 juli 2012

MAT!

Tidigare har jag alltid ätit precis exakt det jag velat, tänkte alltid att så länge jag är aktiv och tränar mycket gör det inget om jag äter en chipspåse i veckan. Men sen har jag ju vägt ungefär samma sen jag var 18.. Enligt mej ungefär 4-5 kg för mycket.  
Sen fick jag 25-års kris i februari i år. Jag hade alltså aldrig gått på någon diet i hela mitt 25-åriga liv, förutom att jag tänkt att nu får det vara stopp- nu ska jag äta hälsosamt och så håller det en dag högst två-men det räknas ju inte. Har aldrig ens godisstrejkat mer än kanske max en vecka om ens det!:)

Jutta ja superdietit-fenomenet kom på tv och jag kollade hur de tränade och blev bara smalare och snyggare..:) Efter en tid blev de ju bara fulare när de hade tränat för mycket men ändå.. GoFatGo-naisille jotka haluavat polttaa rasvaa.. Ett kilo i veckan ungefär, om jag inte fuskade. Ganska duktigt följde jag nog råden enligt alla konstens regler men det är klart att jag fuskade några gånger, släktkalas var bland annat ställen där det inte riktigt gick att hålla sig!

Idag ett halvt år efter har jag ändrat på mina matvanor till det bättre! Jag äter sallad/grönsaker till varje varmt mål mat- åt knappt sallad alls tidigare.. Jag mår mycket bättre och har mycket mer energi! Jag äter också väldigt regelbundet försöker att det inte blir mer än 4 timmar mellan måltiderna, jag märker direkt när mitt blodsocker sjunker och jag blir gnällig. Mamma tycker jag äter jättemycket och hela tiden! Men jag håller mig på samma vikt genom att äta ofta, små portioner och hälsosamt.

Tänker nog inte gå på någon strikt diet igen, men jag har lärt mig mycket om vad jag skall äta för att må bra. Blev också så van att äta kvark och grynost så nu tycker jag det är jättegott!
Dagens morgonmål-kvark,jordgubbar,kiwi och lite cashewnötter.
Gårdagens mat- medwurst sallad
Tadaa! Gott, men det tar så länge att äta sallad, man bara tuggar och tuggar..

Inga kommentarer: