fredag 1 november 2013

Mitt morgonmål!

Att jag aldrig tröttnar! Jag har ätit kvark till morgonmål i snart 2 år och jag verkar aldrig tröttna på det. Det går ju att variera i all oändlighet. Jag håller mej mätt länge och magen tackar varje morgon. Innan jag hittade kvarken åt jag alltid bröd till frukost. Kvarksort går ju att variera också om man inte är laktosintollerant som jag. Yoghurtkvark, fettfri kvark, fylligare, mjukare och matig :)  Jag har tidigare skrivit ett inlägg om olika variationer på kvarken Här. Favoriten för tillfället är sommarens bär ur frysen med saftsoppa eller innocent smoothie och lite banan. Saftsoppa och egengjord musli är en annan favorit men jag borde göra ny musli!


Kvark som mellanmål och morgonmål har blivit väldigt populärt. Därefter har ju kvarkutbudet i butikerna också blivit betydligt större och det är ju så gott!:)

Inga kommentarer: