söndag 25 november 2012

Vävrummet, nya mattan och julfiilis i spisrummet.

 Har haft lite problem med bloggen eftersom mitt utrymme på bloggen var fullt! :) Jag skulle snabbt ladda upp nya bilder och skriva lite men nehej, så enkelt var det inte.. Så efter 2 långa dagar utan bloggen är det fixat och jag har mycket att berätta!!

Fick färdigt min julmatta som jag har vävt till spisrummet. Nu skall jag bara väva en matta till till köket var det tänkt.

Här i mitt lilla vävrum blev mattan tillverkad!



Jag blev riktigt nöjd med resultatet! Faktum är att jag hade tänkt köpa en matta men jag har inte hittat nån fin till ett passligt pris, så varför inte väva en själv så blir det gratis! Eller nästan gratis i alla fall, nu måste jag köpa nya symaskinsnålar eftersom jag fick ca. 10 nålar att gå av när jag sydde fållen på mattan..

Nu är det julfint i spisrummet!

2 kommentarer:

Martina sa...

Vad fint allt blir! Du har nog öga för det där med stil o finess du!

Var in till ditt jobb igår för att säga hej men tydligen var du ledig... Synd, men ni hade iaf jättefina saker, blev så inspirerad av att börja ställa i ordning här hemma inför julen:)

Kram, M.

Unknown sa...

Tack tack!! :) Nä tyvärr, ja jobba int igår.. ni sku ha måsta kom in på en kaffi via karperö iställi!! :)