måndag 30 december 2013

Nytt hälsosammare år?

Periodvis är jag riktigt duktig och äter hälsosamt. Då mår jag bättre! Jag har alltid varit en allt eller inget människa och jag har svårt att äta lite gott ibland. Nu i julhelgen blev det en del tårta och julgodis! Tur att jag är laktosintollerant för annars skulle jag nog ha ätit massor av konfekt också! Detta sockerberoende har nu lämnat kvar. Idag efter jobbet gick allt bra och jag åt hälsosam middag.



Sen kände jag suget efter sockret och jag fixade microkola! :) Gottgott! Nästa år kommer och nu får det vara färdig snaskat för en stund!



Skulle jag bara klara av det så skulle jag helt klart äta lite gott alltid då jag vill, men när det blir varje dag och mängderna inte är hälsosamma får jag sätta stopp!

5 kommentarer:

Martina sa...

Efter inkommande helg ska vi här ta och damma av ditt "Juttapapper" och börja på nytt! Har blivit allt för mycket belöningar nu i höst!

Gott nytt år på er!

Kramar från Nykaabi

Unknown sa...

Gott nytt år på er också!! Borde göra samma sak här! :) Åtminstone ska jag börja "sockerstrejka" godisstrejka inräknat allt snask! Hoppas vi syns snart :)

Eve sa...

sv: jo det e nog skönt att få göra nåt annat emellan. säkert kommer vi också trivas lika bra då! hoppas allt e bra dit med mer, börjar va länge sen man ha setts nu så vi borde ta en "kaffe" nån gång igen :)

Eve sa...

Planer på att börja blogga snart igen då?:) brukar nog kika in här ibland men det har varit tyst en tid nu. nej jag har int riktigt haft lust att blogga heller. vi tänkte vi sku komma där via och hälsa på nån dag innan vi flyttar till åland. då kan vi ju diskutera vidare om det här, men nog e det möjligen nåt liknande på gångs här :)

Eve sa...

Hej! hu går de i sommarvärmen? de börjar närma sig med bebben nu ju, hur känns de?? :) du borde absolut börja skaffa fb eller nånting liknande nu så man sku vara lite uppdaterad! :)