onsdag 18 december 2013

En dag förra veckan jag inte hunnit blogga om.

Tiden bara rusar iväg och snart är det jul! Många skriver önskelistor på sina bloggar men jag tänkte inte göra det för jag önskar mig inget speciellt. Jag vet fler saker som jag inte önskar än sånt som jag vill ha! Jag vill inte ha konfekt eller choklad, jag kan köpa den sort jag vill ha själv i butiken om jag känner för det. Får jag choklad till julklapp trycker jag bara i mig det bums bara för att jag kan, fastän jag egentligen inte är snål.

Förra veckan var jag ledig mitt i veckan och jobbade helg. Normala människor skulle väl knappast stiga upp kl. 7.00 om de är lediga men i vissa avseenden är jag inte helt normal! Steg upp klockan 7 och satte igång julkortsverkstaden!


Efter en stund drog jag fram saftcentrifugen ur skrubben och fixade färskpressad morots-apelsinsaft som morgonmålsdrink. gott! Apparaten har samlat damm i skrubben en längre tid så det var roligt och gott att använda. Det jobbiga är att man skall fixa till så himla mycket frukt för ett glas saft, känns som lite hasseri av vitaminer.





Nu håller vi på och fixar till julgranen! Tommy sätter ljusen och sen skall jag klä den. Njuter av äkta julgran, älskar traditionen det känns så stämningsfullt.

Inga kommentarer: