måndag 18 augusti 2014

Jag kommer väl gå upp 20kg!?

Vikten tänkte jag inte på så mycket i början, det var lite jobbigt när jag gick upp snabbt i början.. Efter ett tag sluta jag tänka på det och konstaterade att jag inte kan påverka det så mycket ändå. Jag äter ungefär som förr men jag rör ju inte på mig nästan alls numera. Direkt gick det ner från 3-5 träningar/vecka till en gång i veckan. En ganska drastisk minskning för mig. Dels orkade jag inte träna mera för jag var verkligen jättetrött i början och sov mest hela tiden och sen var det ju en hel del träning jag bestämt mig för att lämna bort direkt jag blev gravid. Så det blev lugnare styrketräning på gymmet ända till v. 32.

v. 23

Ganska snabbt konstaterade jag att 15kg kommer min graviditet helt säkert att väga men nu kan jag konstatera att den kommer väga mer än så. Nu går jag upp 1kg/vecka ganska jämt så går jag över tiden, vilket ju är ganska vanligt för förstföderskor så hinner det bli 20kg! Huh, 20kg låter så mycket! Det hade jag inte tänkt.. Men som sagt, borde nog inte tänka på det för det går ju inte att påverka så mycket. Det känns inte som något problem att få bort "extra kilona" heller, jag bara längtar efter att få träna och röra på mig igen! Tror nog att de med tiden försvinner av sig självt.


v. 35
Nu har jag börjat samla på mig vätska, okej vissa gör ju det redan i v.25 och här har jag nån vecka kvar bara så jag ska verkligen inte klaga! Märker det inte så mycket, men ringen sitter riktigt tight, den får jag inte bort längre. Den brukar vara lite för lös nästan.. Klockan är lite obekväm när den är så spänd runt handleden och sen gick ju inte conversen på överhuvudtaget. Börjar ju bli lite kyligare så jag vet inte riktigt vad jag ska använda för skor här nu.. Har nog ett par ballerinas som går på men de är inte så bekväma. Flipflopsen börjar bli lite väl somriga nu!

Sned mage v. 37

v. 37

2 kommentarer:

Eve sa...

Man blir så misstänksam när det är tyst länge här, fast knappast har det hänt nåt nytt ännu? får vi lita på att tommy håller omvärlden uppdaterad på Facebook sen då det är hänt eller? :)

Unknown sa...

oj, joo.. jag har tänkt skriva flera dagar men det har bara inte blivit av. Jag har upptäckt tv3play och mina tråkiga mammalediga dagar är räddade, ensam mamma söker, paradise hotel, svenska hollywood fruar.. :)Vi skall nog försöka hålla omvärlden uppdaterad om det händer nåt men än så länge har jag inte kännt några som helst tecken.. bf på fredag.