onsdag 27 augusti 2014

Inrett inför hösten.

Tommy satt sista plankan på terassen (som han byggde då det var 30 grader), jag satte ut bordet och tänkte jess! nästa måltid äter vi på nya terassen. Men nej, så blev det då inte för dagen efter blev det kallt och blåsigt och det har hållit i sig. Hösten är här!  Så terassen får vi inviga nästa vår då.. *hrm*


Har länge haft ångest inför vårt väldigt pink-rosa hem, känns fräscht på våren med mycke färg men nu var ögonen väldigt trötta att se det. Jag har haft absolut noll inspiration till inredning (av nån konstig anledning?) och inte alls vetat hur jag vill ha det till hösten. Då var vi för snart en vecka sen, tiden går så snabbt, hem till Malins jättefina nyrenoverade hus. Det var jättetrevligt och de hade det så himla fint! Det var så ljust och fräscht och nytt och jag blev verkligen inspirerad att fixa här vid oss. Jag har redan innan jag slutade jobbet spanat in en av Hemtex nya kollektioner inför hösten och nu kunde jag då inte hålla mig längre! Så panelgardiner och några kuddar blev det, det mesta andra har jag haft från förr.



Sen fixa jag nya gardiner och lite nytt till köket också, så nu känner jag att hemmet är som en helhet. Allt passar tillsammans och jag känner harmoni i kroppen! Redo för bebisen! Den är ju beräknad till fredan men vi får se när han vill titta ut. Kan ju bra hända att han trivs i magen nån vecka till, det har jag nästan lite räknat med, att jag går över tiden. Men den som väntar på något gott...!!
Bilder från köket och kanske övriga rum kommer snarast.



Inga kommentarer: