måndag 2 september 2013

September utmaning..

Ojoj.. Imorgon börjar hösten officiellt för mig, semestern är slut och imorgon skall jag till jobbet igen. I och med detta tänker jag ta tag i mina matvanor och börja äta regelbundet och eventuellt lite hälsosammare igen. Har funderat på detta en längre tid nu eftersom jag vet att jag mår bättre av det. Nu när jag läste Ainos blogg kan jag inte annat än hänga på denna utmaning. Aino har väldigt bra skrivet hur en hälsosam kost ser ut och jag har i perioder varit väldigt hälsosam jag också!


Idag har jag annars ätit duktigt och regelbundet förutom att jag åt äppelpaj till morgonmål! :) Så imorgon börjar mitt nya liv :) Jag har satt till en egen regel eftersom jag vill ha en liten morot att längta efter. Om jag är duktig hela veckan och inte fuskar får jag äta 100g godis på veckoslutet. Jag har i princip ingen självdisciplin alls så jag behöver tydliga regler för att lyckas. Detta tänker jag göra för att jag vet att jag mår bättre av att äta regelbundet. Maten kommer att vara ganska densamma, vi äter ganska hälsosamt redan, en hel del socker kommer lämnas bort dock.



Inga kommentarer: