lördag 15 december 2012

3 rätters middag

Jag var ledig på Fredag, for till gymmet klockan 11. Efter det for jag och handla och sen börja jag fixa kvällens mat. Jag bestämde mig för att överraska Tommy med 3 rätters middag när han kom från jobbet kl.17. Det tog i princip hela dagen att tillreda allt :) däremellan skulle det ju städas lite och plocka i diskmaskin..


Jag dukade med levande ljus och nyinköpta marimekko servetter, jag har fått lite pippi på servetter. Har en hel kökslåda full fastän de används väldigt sällan. Dessa tänkte jag kunde passa till nyår sen också! :)

Fixade fin kant på glasen med socker till drinken!


Meny: 
Förrätt:  Medwurst sallad med soltorkad tomat, ostchips med dressing av gräddfil, turkisk yoghurt, persilja och lite citron.


Huvudrätt: Pizza med kyckling, ananas, fetaost och banan.


Efterrätt: Julmussétårta; pepparkaksbotten med kvarkplommongräddmussé, chokladmussé och glögggelé.



Että semmonen Perjantai!!! :)

2 kommentarer:

Martina sa...

tror du att man kan få receptet på efterrätten?

Skulle passa perfekt på vår "familjmiddag" i julhelgen...

Unknown sa...

There you go! :) ole hyvä! snart får jag nog skriva min egna kokbok.. :)