torsdag 18 september 2014

Första dagen hemma själva.

Första dagen hemma ensam med Mattis gick sisådär. Natten när Tommy skulle få sova och jag klara mig själv blev det betydligt mindre sömn än tidigare. Mattis var lite orolig och somna inte så bra efter amning som tidigare och det blev en timmes sömn och sen amma vi igen, när han äntligen somna hann jag sova en timme innan han igen var hungrig, så höll vi på hela natten. Tur att min lillkille tycker om sovmorgon i alla fall för vi steg upp först kl.11. Han har sovit väldigt bra ute i vagnen, men idag sov han bara när vi var ut på promenad och så fort vi kom hem var han vaken igen. Jag hade längtat efter nån timme egentid men istället fick en trött mamma umgås med en pigg unge som inte ville sova, bara äta! Han sov 40min på soffan och då hann jag äta mat. Sen amma vi igen och då lät jag honom somna i famnen och vi skippade rapandet, då somna jag också med Mattis i famnen.


Mattis har varit pigg ganska långt varannan dag och varannan dag har han i princip sovit hela dagen. Så om detta håller i sig borde han sova hela dagen imorgon. Vi hoppas det! Dagen har i alla fall slutat bra för Tommy har fixat god mat och jag har färgat håret så länge Mattis har umgåtts med pappa. Ska se om jag skulle ringa och beställa tid för att klippa håret imorgon så skulle jag snart vara riktigt fräsch!

Inga kommentarer: