måndag 8 september 2014

Ett annat liv.

Vi har levt lite i en bubbla denna vecka, inte kanske så konstigt men i alla fall. Varit inomhus och försökt lära känna och förstå den lilles behov. Nätterna bli oftast ganska korta 4-5 timmar men vi tar igen det med att sova nån timme på dagen/kvällen. Det har känts som om man inte har något annat liv, allt det man gjort tidigare har varit som bortglömt. Har helt och hållet koncentrerat sig på att Mattis har torr blöja och är mätt i magen + att mamma och pappa fått i sig mat. Igår var en bra dag efter en jobbig natt med mycket gnäll. Dagen var så bra så den kompenserade den jobbiga natten när både jag och Tommy var helt uppgivna. Vi var ute en sväng, fick se något annat. Mitt psyke behövde verkligen komma bort hemifrån en stund. Vi tog oss framåt med småsmå steg och det kändes som värsta träningspasset, svetten slog fram och efteråt tänkte vi att var verkligen dethär så bra idé.. Men när vi kom hem var mamma piggare än någonsin, att komma utanför huset gjorde verkligen underverk! På kvällen hann vi ännu städa lite vilket känns såå skönt, Tommy hann se klart en film som han påbörjat tre gånger. Jag såg även ett halvt avsnitt av salkkarit och kunde koncentrera mig på det, igårkväll kändes det som jag fått mitt liv tillbaka! Idag kommer de på hembesök från rådgivningen och imorgon har Tommy födelsedag och då kommer de första gästerna för att fira Tommy säkert joo, men främst tror jag för att träffa Mattis!


Angående förlossningsberättelsen så skall jag i något skede skriva en förkortad version, eftersom förlossningen blev en utdragen historia på 16 timmar så kan jag omöjligt ta med så mycket detaljer. Jag kan heller inte lova när jag orkar skriva den, jag menar inte psykiskt orka utan rentav fysiskt knacka ner alla ord. Så ni får ha tålamod, det kan ta nån vecka eller rentav nån månad..


2 kommentarer: