fredag 24 oktober 2014

Mattis kläder.

Mattis växer så det knakar, heh! Han är nu 6kg och 58cm. Jag kan lungt säga att vi har så mycket kläder som passar honom just nu att jag omöjligt kommer hinna använda allt! Jag rekommenderar gravida att köpa mer kläder i storlek 50-56cm, det hade vi lite av. När han föddes kändes allt för stort och då var han en ganska stor baby ändå.. Nu svämmar vi över i kläder när nästan allt passar! Storlek 56 funkar bra ännu men alla 62or börjar passa, allt ryms ju inte ens i skåpet. Sen har Mattis så korta ben så vi har väl bara ett par byxor som han vuxit ur ännu, så alla passar! Säkert 30 par byxor! Man behöver verkligen inte så många par byxor.. bodyn kan vi förbruka 3-4 per dag men byxorna blir sällan smutsiga.


Vart vill jag komma med detta inlägg? Vi har nästan för mycke kläder! Man behöver kanske 5-10 par byxor tycker jag per storlek. Jag har ändå ärvt och lånat en stor del av kläderna + köpt billigt på loppis och vi har ju nu då till nästa barn, om det blir ett nästa..

Så lägger vi upp en del bilder för att fylla ut inlägget lite!:)


Inga kommentarer: